Wychodząc z ram - najlepszy projekt edukacyjny

Za najlepszy projekt edukacyjny na Mazowszu w konkursie "Wierzba" uznano inicjatywę Łazienek Królewskich "Wychodząc z ram". Muzeum przyznano również wyróżnienie za Bibliotekę Cyfrową.

Projekt edukacyjny "Wychodząc z ram"

Nagroda przyznana została za projekt edukacyjny "Wychodząc z ram", którego celem jest włączanie osób w kryzysie psychicznym do czynnego uczestnictwa w życiu kulturalnym po zakończeniu przez nich szpitalnej terapii. Projekt obejmuje cykl warsztatów, prowadzony od 2019 r. dla pacjentów Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Drewnicy. Uczestnicy spotkań zdobywają wiedzę o kolekcji króla Stanisława Augusta, dzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami oraz korzystają z oferty kulturalnej. Każdy uczestnik warsztatów prowadzi także "Dziennik podróży", w którym zapisuje swoje opinie i doświadczenia z kolejnych spotkań ze sztuką.

"Wychodząc z ram" obejmuje również szkolenie pracowników Muzeum Łazienki Królewskie w zakresie potrzeb osób w kryzysie psychicznym, w celu przygotowania instytucji na potrzeby tej grupy zwiedzających.

Koncepcja, prowadzenie i opieka merytoryczna projektu: Olga Michalik, Janina Kędziora, Jolanta Żubrowska - Muzeum Łazienki Królewskie oraz Bernarda Pawłowska i Monika Proniewicz - Mazowiecki Szpital Wojewódzki Drewnica; koordynacja: Olga Michalik. Partner projektu: Mazowiecki Szpital Wojewódzki Drewnica Sp. z o. o.

Konkurs "Mazowieckie Zdarzenia Muzealne - Wierzba", organizowany przez samorząd województwa mazowieckiego we współpracy ze Stowarzyszeniem Muzealników Polskich, skierowany jest do placówek muzealnych na Mazowszu. W tegorocznej, XIV edycji zgłoszono 65 zdarzeń muzealnych z 2019 roku.